نوروزی شاد در شهرها و روستاهای سواحل مکران

رئیس پایگاه میراث‌فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران از برگزاری برنامه‌های شاد در شهرها و روستاهای سواحل مکران در ایام نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عدنان حسینی امروز ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: پایگاه میراث‌فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی ۳ جشنواره نوروزگاه در شهرهای ساحلی چابهار، کنارک و زرآباد برگزار کرد. 

رئیس پایگاه میراث‌فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران افزود: این جشنواره‌ها با اجرای برنامه‌های جانبی موسیقی صحنه‌ای، رقص شمشیر سیستان، دهل و سرنای بلوچی، رقص دوچاپی، نمایش خیابانی و صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، نقاشی کودکان توسط ۹ گروه هنری از اساتید ملی و منطقه ای و همچنین استقبال از مسافران نوروزی برگزار شد.

او ادامه داد: تاکنون آیین استقبال از مسافرین نوروزی در ورودی شمالی منطقه آزاد چابهار با حضور مسئولان شهر و منطقه آزاد چابهار، اجرای دهل و سرنا و رقص محلی دوچاپی در ساحل درک شهرستان زرآباد، اجرای نمایش خیابانی، دهل و رقص محلی در دریابزرگ چابهار، اجرای جشنواره نوروزگاه در اقامتگاه بوم‌گردی در روستای کهیر بخش کهیر شهرستان کنارک برگزار شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در ایام نوروز در محل جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری سایر شهرها و روستاهای سواحل مکران نیز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام/

کد خبر 1402010730950

برچسب‌ها