نقش پررنگ راهنمایان گردشگری در آگاهی جامعه

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: از ابتدای نوروز ۱۴۰۲، همیاران میراثی در محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل حضور دارند و به صورت راهنمایان افتخاری، در راستای معرفی چغازنبیل و هفت‌تپه به گردشگران نوروزی و حفاظت از محوطه، با پایگاه همکاری دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی هفتم فروردین‌ماه 1402، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با همکاری و هماهنگی انجمن زیگورات شوش، از ظرفیت و توانمندی‌های داوطلبان راهنمای گردشگری در محوطه چغازنبیل و موزه هفت‌تپه بهره‌مند شده‌ایم.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با تأکید بر موضوع مهم معرفی درست، علمی و دقیق محوطه‌های تاریخی به عموم مردم و نقش پررنگ راهنمایان گردشگری در آگاهی جامعه، افزود: راهنمایان گردشگری نقش مهمی در شناساندن یک محوطه تاریخی و ارزش آن در ذهن جامعه دارند؛ ارتباط بازدیدکننده با یک محوطه تاریخی به واسطه راهنمایان گردشگری صورت می‌گیرد که از این‌رو، راهنمایان گردشگری می‌توانند حلقه اتصال بازدیدکننده و محوطه در زمینه‌های مختلف شناخت، حفاظت و معرفی باشند.

او اضافه کرد: چنین نقش پررنگی ما را بر آن داشت تا با هماهنگی انجمن زیگورات شوش، اعضای محترم و راهنمایان گردشگری داوطلب، جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی و بازآموزی برگزار شود.

رشنوئی در ادامه بیان کرد: در نشست‌های دو هفته پایانی سال گذشته، با هدایت مهدی عالی‌پور مسئول بخش باستان‌شناسی، موزه‌داران، مدیر پایگاه و مسئولان بخش حفاظت و حراست، موضوعات بیشتری درخصوص اطلاعات علمی، تاریخی، خلاقیت و آگاهی در برخورد با بازدیدکننده، طرح شد.

او ضمن امیدواری از برگزاری نوروز همراه با سلامتی و آرامش برای همه بازدیدکنندگان، عنوان کرد: حضور گرم و صمیمی راهنمایان گردشگری که همواره دغدغه حفاظت از میراث سرزمین خود را دارند، روح تازه‌ای به محوطه تاریخی چغازنبیل و هفت‌تپه بخشیده است و باعث افتخار پایگاه است که با این عزیزان علاقه‌مند همکاری دارد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020107478894

برچسب‌ها