بازدید یک میلیون و ۴۳۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان از ابتدای نوروز امسال میزبان یک میلیون و ۴۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی با اشاره به اینکه در مبادی شهرها راهنمایان گردشگری حضور فعالی دارند تا مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی کنند، اظهار کرد: طبق آمارها از ۲۰ اسفندماه تا سوم فروردین‌‌ماه یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر به سیستان و بلوچستان سفر کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: محوطه‌های گردشگری و باستانی شهرستان چابهار و سواحل مکران و پس از آن منطقه سیستان به‌ویژه چاه نیمه‌ها، پذیرای بیشترین گردشگر نوروزی بودند.

این مسئول ادامه داد: تاکنون آیین استقبال از مسافران نوروزی در محل جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری استان برگزار شده است.

او ادامه داد: در بیشتر ورودی‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی برپایی سیاه‌چادر و طبخ و توزیع غذاها و شیرینی‌های محلی و همچنین اجرای موسیقی محلی انجام می‌شود تا گردشگران از ابتدای ورود اوقات خوشی را در استان سپری کنند. 

دبیر ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در ورودی‌ شهرها و مکان‌های استقبال از مسافران نوروزی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، توزیع اقلام فرهنگی و غیره انجام می‌شود.

ایوب کُرد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تعداد ۴۹ هزار و ۲۱۴ نفر مسافر به حوزه شمال استان وارد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه ایام نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

او خاطرنشان ساخت: تعداد کل تردد از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین‌ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108309671

برچسب‌ها