اقدامات بعضی از شهرها برای جلب رضایت مسافران کافی نیست/ اطلاع‌رسانی به مردم دقیق باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه هنوز تعطیلات ادامه دارد، باید تدابیری اندیشیده شود تا شاهد کاهش تصادفات در سطح استان باشیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سردار محمد کرمی امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه ستاد خدمات سفر که در سالن ولایت استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در ایام نوروز همکاری نکردند باید پاسخگو باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسانه‌ها بویژه صدا و سیما نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند، افزود: اطلاع‌رسانی به مردم نیز باید دقیق انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه فرمانداران موظف به نظارت هستند، ادامه داد: باید در نقاط حادثه‌خیز تعداد تابلوها بیشتر شده و به رانندگان هشدار داده شود. 

او گفت: با توجه به اینکه هنوز تعطیلات ادامه دارد، باید تدابیری اندیشیده شود تا تصادفات کمتر شود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها اقدامات برای جلب رضایت مسافران کافی نیست، بیان کرد: وقتی مسافر با شرایط خوبی مواجه نشود از اینکه دوباره به این استان سفر کنند منصرف می‌شود.

رئیس ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان افزود: در شهرهایی همچون کنارک، بزمان، سراوان و غیره مردم از وضعیت آب گلایه‌مند هستند که سازمان آب باید به طور جدی پیگیری کرده و مشکل را برطرف کند.

این مسئول یادآور شد: همه دستگاه‌ها باید خلاقیت داشته باشند و راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات پیدا کنند.

او ادامه داد: در بحث شعار امسال با عنوان مهار تورم و رشد تولید باید هر شهرستانی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد در حوزه سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کند.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید برنامه ۵ ساله طراحی کنند و فرمانداران نیز نظارت بیشتری بر روی عملکرد شهرداری‌ها داشته باشند.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بازدید از جایگاه‌های سوخت در ورودی شهر شاهد رضایت گردشگران بودیم اما به‌طور کلی از نبود کارت سوخت در جایگاه‌های مرکز شهر گلایه داشتند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان افزود: نصب سیاه‌چادر و برپایی فروشگاه صنایع‌دستی در فرودگاه زاهدان و همچنین در ورودی‌های شهر از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده که طی اعلام کارشناسان از ۲۰ اسفندماه تاکنون میزان ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از فروش محصولات صنایع‌دستی حاصل شده است.

این مسئول ادامه داد: از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ تا سوم فروردین‌ماه امسال یک میلیون ۷۴۸ هزار و ۳۷۲ مسافر وارد استان شده‌اند، که نسبت به سال گذشته که تا پایان نوروز یک میلیون ۶۴۳ هزار نفر وارد استان شده بودند، شاهد رشد ۹ درصدی هستیم. 

او گفت: در این مدت نیز یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر در تاسیسات گردشگری استان اقامت داشتند، همچنین تعداد ۱۵۴ هزار و ۲۵۸ نفر در اقامتگاه‌های سطح استان اقامت داشتند و این در حالی است که تعداد همه تخت‌های اقامتی استان با احتساب منطقه آزاد ۱۰ هزار تخت است.

جلالزایی تصریح کرد: تعداد ۵۰ نمایشگاه با ۸۰۰ غرفه صنایع‌دستی و ظرفیت‌های گردشگری و همچنین ۷۹ برنامه از جمله جشنواره، نوروزگاه و شب‌های فرهنگی تاکنون در سطح استان برگزار شده و تا پایان نوروز امسال نیز ۲۹ برنامه دیگر برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: ۲۱۵ مورد نظارت توسط کارشناسان این مجموعه صورت گرفته و در مواردی تشویق، تذکر و اخطار انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم مشکلاتی از جمله آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در شهرستان دشتیاری و مشکل سوخت در استان رفع شود و گردشگران در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108309931

برچسب‌ها