ورود رایگان بانوان محجبه به اماکن تاریخی، فرهنگی استان فارس

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس پیرامون اقدامات انجام‌گرفته از سوی این اداره کل به‌منظور رعایت عفاف و حجاب در مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی تحت نظارت گفت: به‌منظور تشویق خانواده‌ها به رعایت حجاب ورود افراد باحجاب اسلامی به مکان‌های تاریخی فرهنگی رایگان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس کریم محمد حسینی افزود: تلاش شده در مکان‌های تاریخی، فرهنگی به ابعاد فرهنگی موضوع هم توجه شود. در همین راستا با تهیه و نصب نوشته‌های اطلاع‌رسانی مبنی بر یادآوری و تذکر این امر واجب به گردشگران و مخاطبین انجام گرفت.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ادامه گفت: از آنجاکه فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز به رفتارهای فرهنگی و مناسب از سوی متذکرین دارد در قبل از ایام نوروز با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی دوره‌های آموزشی ویژه سرپرستان و مراقبین آثار تاریخی برگزار شد.

وی گفت به‌منظور تشویق دختران و بانوان به رعایت موضوع حجاب، غرفه حجاب در مکان‌های تاریخی فرهنگی استقرار یافت که اقدام به ارائه شال و روسری به بانوان می‌کنند.

این مقام مسول گفت: در اماکن تاریخی فرهنگی غرفه‌های مختلف مشغول به خدمات‌رسانی می‌باشند که در اختیار بهره‌برداران قرار دارد بر همین اساس به‌منظور رعایت حجاب از سوی شاغلین در غرفه‌ها خواسته شد که همه دارای لباس متحدالشکل باشند.

کریم محمد حسینی در ادامه به برگزاری همایش آموزشی عفاف و حجاب جهت کارکنان تأسیسات و مؤسسات گردشگری تحت پوشش اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور مدیران و هیات مدیره انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای هتل و هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی، مهمان‌پذیر داران، راهنمایان گردشگری، واحدهای پذیرایی بین‌راهی، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مسئولین استانی برگزار شد.

وی همچنین ورود رایگان بانوان محجبه به اماکن تاریخی، فرهنگی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت به‌منظور تشویق خانواده‌ها به رعایت حجاب ورود افراد باحجاب اسلامی به مکان‌های تاریخی فرهنگی رایگان است.

وی در پایان اضافه کرد: برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهارشنبه‌های طلایی با موضوع عفاف و حجاب و توزیع شال و روسری، اجرای برنامه‌های دوشنبه‌های حسینی با موضوع تذکر لسانی، درج شعارهای مربوط به‌ضرورت رعایت حجاب در کلیه اقلام انتشاراتی، بروشور، نقشه، تهیه فرم‌های نظارت بر تأسیسات گردشگری با تأکید بر موضوع رعایت عفاف و حجاب به‌عنوان یک موضوع قابل‌رسیدگی و نظارت از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14020109143137

برچسب‌ها