برپایی ۲۰ نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: ۲۰ نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات طی نوروز امسال در نقاط مختلف استان برپا شده‌است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر افزود: هفت مورد از نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی در نوروزگاه‌‌های نقاط مختلف استان برپا شده  و سایر نمایشگاه‌ها نیز در مبادی ورودی و بناهای تاریخی چون آرامگاه حمدالله مستوفی، آب‌انبار مسجد جامع، کلیسای کانتور، مسجدمدرسه حیدریه و خانه تاریخی رئوفی قزوین و کاروانسرای شاه‌عباسی آوج در حال برگزاری هستند و تا دوازدهم فروردین‌ماه به کار خود ادامه می‌دهند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین ادامه داد: نمایشگاه مرکزی صنایع‌دستی و سوغات قزوین در نوروز امسال نیز مانند سال‌های گذشته در دولتخانه صفوی مستقر است و ۲۵ هنرمند در رشته‌های مختلف آثار و محصولات تولیدی خود را در آن به‌معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند.

او اظهارکرد: در برخی از غرفه‌های نمایشگاه‌های نوروزی نیز با هدف آشنایی مردم با صنایع‌دستی کارگاه‌های زنده تولید آثار از جمله چرم، نقاشی روی شیشه، تراش روی شیشه و دست‌بافته‌های سنتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110492176

برچسب‌ها