ثبت بیش از 800 هزار نفر بازدیدکننده از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مرکزی/ شهرستان محلات رکورددار بازدیدکننده‌ها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در ایام نوروز در مجموع 800 هزار نفر بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی ثبت و در این بین شهرستان محلات بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسن حسینی گفت: از 16 اسفند‌ماه 1401 تا 10 فروردین‌ماه  1402، در مجموع 800 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی به بازدید کردند.

معاون گردشگری استان مرکزی افزود: این آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، مراکز صنایع‌دستی، موزه‌ها، جاذبه‌های طبیعی، دست‌ساز و مذهبی بوده است. همچنین از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان استقبال زیادی شده است.

او تصریح کرد: در بین 12 شهرستان استان، به ترتیب شهرستان محلات، اراک و خمین بیشترین میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به ثبت رسانده‌اند.

حسینی گفت:‌ به‌منظور بررسی ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران، 398 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

معاون گردشگری استان مرکزی ادامه داد: در این ایام بیش از 21 میلیون خودرو از محورهای استان تردد کرده‌اند. بر اساس آمار، روزانه  5هزار و 496 ماموریت توسط اورژانس و 53 عملیات امدادی توسط هلال احمر از شروع فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011172384

برچسب‌ها