بیش از ۲۷ درصد از گردشگران نوروزی همدان راهی اماکن تاریخی استان شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت : از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۷۵۳هزار و ۷۳۴ گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی استان همدان بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل ازروابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده، صبح 11 فروردن ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر همدان گفت: از این تعداد گردشگر ۳۱۰هزار و  ۳۹۸ نفر طی این مدت از جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان عنوان کرد: بر این اساس می‌توان مطرح کرد 27.9 درصد از گردشگران استان علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان همدان بودند.

او تصریح کرد: گردشگری تاریخی که گردشگری میراث نیز نامیده می‌شود به بازدید از موزه‌ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی می‌پردازد. این شیوه از گردشگری امروزه بخش عمده‌ای از صنعت توریسم را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده گفت: گردشگری تاریخی شامل آثارهای ملی و فرهنگی، ساختمان‌های تاریخی، مذهبی و مکان‌هایی است که در آن‌ها یک اتفاق مهم تاریخی یا مذهبی رخ داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان با تاکید بر اینکه پراکندگی گردشگران در اماکن مختلف تاریخی بسیار مهم است، گفت: همدان دارای اماکن و محورهای تاریخی متعددی است که علاوه بر بناها و فضای تاریخی نقاط بسیار زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد. در این راستا تعریف محورهای جدید گردشگری در استان تاریخی همدان اهمیت بسیار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111889997

برچسب‌ها