انجام ۳ هزار بازدید مشترک از اماکن گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ۳ هزار بازدید مشترک خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۰ فقره شکایت از عملکرد مراکز اقامتی در گیلان دریافت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر  گفت: این بازدیدها در راستای کنترل کیفیت خدمات واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری و نیز بازدید از روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ادامه داد: در این مدت بیش از سه هزار بازدید توسط دستگاه‌های عضو ستاد خدمات اجرای سفر که 800 مورد توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادارت تابعه انجام است.

او تصریح کرد: همچنین در این مدت 30 فقره بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری استان انجام شد. 

جهانی گفت: حاصل این تعداد بازدید ارائه 121  فقره تذکر و صدور 90 فقره اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان تصریح کرد: همچنین در پی بازدیدهای کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این مدت فعالیت 2 واحد متخلف تعلیق یا تعطیل شد. همچنین 30 فقره شکایت از عملکرد مراکز اقامتی استان نیز دریافت شد که در دست بررسی است.

استان گیلان در حال حاضر 3122  تأسیسات گردشگری شامل 130 هتل، 135 هتل‌آپارتمان، 145 واحد اقامتی بوم‌گردی،2000 خانه مسافر، 140 مهمان‌پذیر، 400 واحد پذیرایی، 85 دفتر خدمات مسافرتی، 3 مزرعه گردشگری و 75 مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020112709560

برچسب‌ها