120 مجتمع خدمات رفاهی، نمازخانه و مسجد به زائران امام رضا(ع) خدمات می‌دهند

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از خدمات‌دهی بیش از 120 نمازخانه و مساجد در محورهای مواصلاتی به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، در بازدید از نمایشگاه قرآنی امامزادگان یاسر و ناصر(برادران امام رضا (ع)) در محور مواصلاتی به مشهد مقدس از تعداد نمازخانه و مساجد فعال در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.

او افزود: به دلیل حضور میلیونی زائران برای زیارت مرقد مطهر ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (ع) ضرورت دارد تا مساجد و نمازخانه‌های مسیرهای منتهی به مشهدالرضا مورد توجه جدی و خدمات‌دهی بهتری قرار گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ادامه داد: ستاد اقامه نماز از چند ماه قبل از آغاز سال جدید با بازدیدهای گسترده گروهی کمبودها و مشکلات را شناسایی و به متولیان امر گزارش دادند تا پیش از قرار گرفتن در آستانه سال جدید این مشکلات برطرف و ارائه خدمات بهتری برای زائران داشته باشند.

سبحانی‌نیا افزود: علاوه بر بازدید در طول ورود زائران به مشهدالرضا، تلاش بیشتر و جدی‌تری شده تا سفر راحت‌تری برای مسافران از لحاظ امنیت و رفت و آمدها شکل بگیرد که بر اساس گزارشی که ارائه شد سازمان‌هایی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر، وزارت میراث‌فرهنگی، حوزه علمیه، بسیج، آستان قدس رضوی و دیگر فعالین در این حوزه تلاش بسیار زیادی انجام دادند که خدمات رفاهی و فرهنگی به شکل مناسبی به زائران و مسافران ارائه شود.

او در ادامه اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰ نمازخانه و مسجد در مسیرهای اصلی منتهی به مشهدالرضا مورد توجه قرار گرفت که تعداد ۵۵ در مسئولیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۲۱ مورد در مسئولیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۱۸ مورد در مسئولیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ۱۴ مورد هم به صورت متفرقه در این ارزیابی‌ها مد نظر قرار گرفت.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اشاره کرد: امیدواریم که در زمان‌های عادی در طول سال نیز حمایت‌ها و نظارت‌های لازم بر بهداشت و ارائه خدمات به زائران انجام شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020112900413

برچسب‌ها