نوروزگاه‌های عشایری، محلی برای عرضه بدون واسطه تولیدات عشایر

مدیرکل بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر در بازدید از نوروزگاه‌های عشایری فارس گفت: تولیدت عشایر از مرغوبیت بالایی برخوردار است و یکی از اهداف برگزاری این نوروزگاه‌ها، عرضه تولیدات و تقویت اقتصاد و درآمد عشایر است.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، داریوش نعمت‌اللهی در سفر به استان فارس و بازدید از نوروزگاه‌ها و سیاه‌ چادرهای عشایری برپا شده در استان اظهار کرد: در نوروز امسال بیش از 600 نوروزگاه عشایری در کشور برپا شده که افزون بر 60 مورد آن در استان فارس است.

مدیرکل بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر ادامه داد: عشایر در این سیاه چادرها که در کیلومتر 30  و 60 ورودی شهرها و مراکز استان‌ها و مناطق گردشگرپذیر برپا شده، به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

او اضافه کرد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و پذیرایی در این سیاه‌چادرها، با توانمندی‌های تولیدی، اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگی و  آداب و رسوم عشایر آشنا می‌شوند.

نعمت‌الهی بیان کرد: محصولات تولیدی عشایر از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از اهداف برگزاری این نوروزگاه‌ها نیز ایجاد زمینه‌ای برای عرضه بدون واسطه این تولیدات و تقویت اقتصاد و درآمد عشایر است.

مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر ایران افزود: در این سیاه‌چادرها صنایع‌دستی، فراورده‌های لبنی، گیاهان دارویی و سایر تولیدات عشایر عرضه می‌شود. ضمن اینکه ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی جامعه عشایری نیز به گردشگران نوروزی معرفی می‌شود.

 مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر ایران در سفر سه روزه خود به فارس از نوروزگاه‌های عشایری برپا شده در کازرون، فراشبند، کوهچنار، جاده جم به عسلویه، شیراز، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج، خرامه، داراب، جهرم و... باردید و بر نحوه خدمات‌رسانی به مسافران در این سیاه‌چادرها نظارت کرد. در برخی از این بازدیدها نماینده مردم شهرستان در مجلس، فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020112900794

برچسب‌ها