ثبت بیش از 495 هزار تماس مردمی با سامانه اطلاعات ترافیکی در البرز

بر اساس اعلام کمیته حمل و نقل و ترافیک البرز در مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از آغاز طرح سفرهای نوروزی تاکنون 495 هزار و 982 تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ در این استان ثبت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، بر اساس اعلام کمیته حمل و نقل و ترافیک البرز، همزمان با آغاز طرح سفرهای نوروزی از 24 اسفند سال گذشته تاکنون 495 هزار و 982 تماس با سامانه 141 گرفته شده که از این میان هشت هزار و 152 تماس توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده است.

 سامانه تلفن گویای 141 آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها، انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین‌راهی موجود و... را به تماس‌گیرندگان ارائه می‌کند.

 این سامانه قابلیت دریافت، ثبت و ارائه کد پیگیری به منظور شکایات مطرح شده در خصوص حمل و نقل کالا و مسافر را نیز دارد. کارشناسان اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران و کاربران جاده‌ای در خصوص وضعیت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

اوج تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز در ایام تعطیلات نوروز ساعت 7 تا 8 صبح روز چهارشنبه 24 اسفندماه سال 1401 در محدوده آزادراه کرج- تهران محدوده شهرک خاتم با 10 هزار و 538 تردد ثبت شده و پرترددترین مسیر در این ایام آزادراه کرج- قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری با متوسط تردد  6 هزار و سه خودرو در ساعت بوده است.

رانندگان و کاربران جاده‌ای قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه 141 دریافت و بعد از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند. همچنین اطلاعات جاده‌ای از طریق درگاه اینترنتی www.141.ir و اپلیکیشن تلفن همراه 141 نیز قابل دسترسی و استفاده هموطنان است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020114537533

برچسب‌ها