پیک‌های پیام‌آور نوروز وارد تاجیکستان شدند

پیک‌های پیام‌آور نوروز وابسته به کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی پس از آغاز پیمایش در مسیر جاده ابریشم از مبدأ ایران و عبور از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، وارد تاجیکستان شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، این رالی‌تور فرهنگی و گردشگری که برای نخستین‌بار با شرکت ۲۸ دستگاه خودرو کمپر و کاروان و با حضور اعضای خانواده‌های ایرانی برگزار شد. خودروهای کمپر روز سوم فروردین 1402 ایران را به مقصد تاجیکستان ترک کردند و همزمان با 15 فروردین 1402 با استقبال نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و معاون اول کمیته توسعه سیاحین این کشور، وارد شهر دوشنبه شد.

رالی تور گردشگری - فرهنگی کمپرها و کاروان‌های ایرانی در مسیر جاده ابریشم، با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد بین‌المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه جشن باستانی نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و به واسطه قرابت فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها برگزار شد.

در طول مسیر حرکت این پیک‌ها، برنامه‌های فرهنگی و آیینی اجرا و شرکت‌کنندگان از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری، باستانی و تاریخی کشورها و شهرهای مقصد خود بازدید کردند. در این راستا شرکت‌کنندگان، پس از بازدید از جاذبه‌های کشور تاجیکستان به ایران بازخواهند گشت.

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت‌های اتومبیل‌رانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت‌های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی‌تور گردشگری پیک‌های پیام‌آور نوروز است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115622323

برچسب‌ها