۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شناسایی و برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه 1402 در نشست با خبرنگاران تأکید کرد: در سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و 200 میلیارد ریال برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مصوب شد که از این مبلغ تاکنون 83 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته ۶۳ موافقت اصولی برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی، مهمانپذیر، اردوگاه گردشگری، مراکز تفریحی و آب‌درمانی در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

جیلان به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "مهار تورم و رشد تولید" اشاره و تصریح کرد: تولید انواع محصولات مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند سهم بسزایی را در تولید کشور ایفا کند.

او با اشاره به وجود ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آمادگی واگذاری بناها و محوطه‌های تاریخی واجد شرایط به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند به حفظ و نگهداری این بناها کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به اقامت ۸۲ هزار و 2 مسافر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: این تعداد اقامت در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستادهای اسکان استان بوده است.

او بیشترین خودروی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز را مربوط به استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان و فارس دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید سعید فطر با پیک ورود مسافر و گردشگر به استان مواجه شویم.

جیلان در خصوص جذب سرمایه‌گذار و کاهش کاغذبازی اداری برای صدور انواع مجوزها تأکید کرد: در این راستا انواع مشوق‌ها و تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115748786

برچسب‌ها