انجام ۱۴۷ هزار و ۸۵۰ بازدید نظارتی از موزه‌های مازندران در ایام نوروز

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ۱۴۷ هزار و ۸۵۰ بازدید نظارتی از موزه‌ها و سایت موزه‌های مازندران برای حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سرهنگ محمد‌رضا کردان ، چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ گفت: از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال‌جاری ۱۴۷ هزار و ۸۵۰ بازدید نظارتی از موزه‌ها و سایت موزه‌های مازندران برای حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی مازندران انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران مجموع نشست‌های تعاملی برای جلب مشارکت و انجام مأموریت‌های مشترک با پلیس‌های تخصصی چون پیشگیری، جرائم اقتصادی، فتا، آگاهی، پاوا، راه و راه‌ور را ۱۱۸ مورد برشمرد و افزود: 3 هزار و ۶۰۰ بازدید میدانی از آثار ثبتی و حفاظتی تحت پوشش یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران در طول ستاد اجرایی خدمات سفر انجام شد و ۱۰۲ نیروی یگان حفاظت در این ایام آماده‌باش بودند، که با توجه به پراکندگی و ازدیاد آثار در مازندران سامان‌دهی شدند.

کردان با اشاره به حفاظت شبانه‌روزی و مستمر موزه و سایت موزه‌های استان، انجام بیش از ۱۲۷ مورد بازدید نظارتی و جلوگیری از ساخت‌و‌ساز در بافت‌های تاریخی‌شهری را از دیگر خدمات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران در طول ستاد اجرایی خدمات سفر برشمرد.

یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران جلوگیری از قاچاق محصولات صنایع‌دستی در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ را از دیگر اقدامات یگان حفاظت بود.

کردان با قدردانی از اطلاع‌رسانی هم‌استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه  دارد و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره‌ تلفن ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020116482670

برچسب‌ها