برپایی 390 غرفه نوروزی نمایش و فروش صنایع‌دستی در قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: در نوروز امسال 390 غرفه نمایش و فروش محصولات صنایع‌دستی در استان برپا شد که این تعداد نسبت به سال گذشته از افزایش 10درصدی برخوردار است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، سیدمیثم حصاری  با اعلام این خبر گفت: در نوروز امسال بیش از 20 نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات با مجموع 390 غرفه در نوروزگاه‌های سطح استان،  بناهای تاریخی، مجتمع‌های بین‌راهی و ایستگاه راه‌آهن قزوین برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین با اشاره به استقبال قابل توجه گردشگران از این نمایشگاه‌ها ادامه داد: نمایشگاه نوروزی شهر قزوین که همچون سال‌های گذشته در دولتخانه صفوی و نورزوگاه مرکزی شهر قزوین برگزار شد با 65 غرفه عرضه و فروش سوغات و صنایع‌دستی طی این ایام میزبان گردشگران بوده و با استقبال قابل‌توجه گردشگران و بازدیدکنندگان مواجه شد.  

او با اشاره به سایر فعالیت‌های مرتبط با حوزه صنایع‌دستی در نوروز 1402 افزود: برپایی کارگاه‌های صنایع‌دستی در بناهای تاریخی و آموزش سفال ویژه کودکان در دولتخانه صفوی نوروزگاه مرکزی شهر قزوین، چیدمان هفت‌سین در موزه‌ها و بناهای تاریخی  با استفاده از صنایع‌دستی ایرانی،  تولید محتواهای ویدئویی مرتبط با این حوزه برای  پخش در فضای مجازی و حضور هنرمندان در برنامه‌های صدا و سیما از دیگر فعالیت‌های این حوزه در ایام نوروز به‌شمار می رود.

حصاری یادآورشد: همچنین در غرفه‌های سوغات انواع شیرینی‌های سنتی قزوین و در سیاه‌چادرهای عشایر که در دولتخانه صفوی برپا شد انواع محصولات و نان‌های محلی به گردشگران عرضه شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020116492583

برچسب‌ها