ثبت بیش از 11 میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر البرز گفت: از آغاز طرح سفرهای نوروزی 25 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 تردد 11 میلیون و 337 هزار و 925 خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، علی زندی‌فر با اشاره به اجرای طرح سفرهای نوروزی در این استان گفت: این طرح از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین سال‌جاری ادامه داشت.

مدیرکل راهداری و مسئول کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز با اشاره به آمار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز در این بازه زمانی گفت: طی این مدت 11 میلیون و 337 هزار و 925 تردد در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

زندی‌فر با بیان اینکه در این بازه زمانی پنج میلیون و 530 هزار و 976 ورود خودرو به استان ثبت شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

او توضیح داد: همچنین طی این مدت پنج میلیون و 806 هزار و 949 خروجی وسایل نقلیه از استان ثبت شده است که نسب به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن در استان اظهار کرد: این پویش در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در سه ایستگاه در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی استان اجرا شد.

مدیرکل راهداری البرز و حمل و نقل جاده‌ای البرز افزود: پویش همراهان سفر ایمن با هدف افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای برگزار شد که طبق بررسی‌های انجام شده در این زمینه موفق عمل کرده است.

زندی‌فر، تأثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم دانست و گفت: در اقدامات انجام شدهن بیشتری تلاش ما آگاه‌سازی سرنشینان بود که با توزیع بسته‌های فرهنگی سعی کردیم به این مهم که کاهش تصادفات رانندگی است، دست یابیم.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه راهداری استان، خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی البرز است، گفت: با برنامه‌‌های اجرایی در سال جاری امیدواریم بتوانیم گام‌های موثرتری برای خدمت به مردم برداریم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020117537679

برچسب‌ها