مرمت «کیجا پل» سوادکوه مازندران آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: پس از انجام کار کارشناسی و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری و شورای شهر مرمت «کیجا پل» سوادکوه در حال انجام است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر با اشاره به اینکه «کیجا پل» بر روی رودخانه کسلیان (روشن او) در منطقه کلون شیرگاه واقع شده است، اظهار کرد: این پل در دوره صفویه احداث و در مسیر جاده قدیم تهران شمال قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: «کیجا پل» پس از مدت‌ها عدم تردد سرانجام در 8 فروردین سال‌جاری مرمت آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آغاز شد.

او با اشاره به اینکه تردد خودروهای سنگین با بار از روی این پل موجب رانش قسمتی از دیواره آن شده بود، افزود: با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری و شورای شهر مرمت آن در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران درباره اعتبار مرمت این بنای تاریخی، خاطرنشان کرد: مرمت این بنای صفویه با اعتبار استانی و مشارکت سازمان بسیج سازندگی با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام است.

برزگر گفت: مرمت این بنای تاریخی اواخر اردیبهشت ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402012048282

برچسب‌ها