فروش بیش از 3 میلیارد تومانی صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه‌های نوروزی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 3 میلیارد و 215 میلیون تومان، محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان در ایام‌ نوروز به ‌فروش رفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز یکشنبه 20 فروردین‌ماه 1401 گفت: این میزان فروش از 24 اسفندماه ۱۴۰۱ تا 15فروردین‌ماه امسال در مدت برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات ‌محلی انجام‌شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در این بازارچه‌ها، انواع محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان سمنان به نمایش گذاشته شد و در معرض دید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت که سفال و سرامیک، صنایع چوب و چرم، دست بافته‌ها، بیشترین متقاضی را داشتند.

سلطانی‌پور ادامه داد: 21 بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات با 218 غرفه در نقاط مختلف استان برپا شد و حدود 200هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از این بازارچه‌ها بازدید کردند.

او با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر علاوه بر برپایی بیش از سه بازارچه در این شهرستان، در قالب سیاه‌چادر عشایری در محل برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخه نیز عرضه شد، تصریح کرد: پنج تخته سیاه‌چادر عشایری در سایر شهرهای استان باعرضه غذای‌ محلی یا غرفه‌های نمایشگاهی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی پذیرای مسافران نوروزی بودند.

سلطانی‌پور گفت: باهدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان و جلب‌توجه گردشگران به بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی، در تمامی نقاط برپایی بازارچه‌ها، برنامه‌های نوروزگاهی شامل مراسم‌های آیینی، بازی‌های بومی و محلی اجرا شد.

او اضافه کرد: چاپ بروشور معرفی صنایع‌دستی استان، ساخت و انتشار کیوآرکد صنایع‌دستی استان شامل اطلاعات بازارچه‌های نوروزی، صنایع‌دستی استان و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، استفاده از ظرفیت بیلبوردهای جاده‌ای برای معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی و .... از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان در ایام نوروز بود.

سفال و سرامیک، دست بافته‌ها، صنایع چوب و چرم، گلیم و جاجیم، صنایع فلزی، سنگ و جواهرات، چاپ قلمکار، سوزن‌دوزی و .... از جمله تولیدات عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها بود.

برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، نقش مؤثری در افزایش ماندگاری مسافران، رونق اقتصادی و معرفی صنایع‌دستی استان دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020120863294

برچسب‌ها