جلسه هم‌اندیشی فعالان گردشگری شرق ترکیه و آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی فعالان گردشگری شرق ترکیه و آذربایجان غربی با حضور فهیم چتین، سرکنسول ترکیه در ارومیه و مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در جلسه ‌هم‌اندیشی فعالان گردشگری شرق ترکیه با فعالان گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره ثابت کرده همسایه خوبی بوده تنها و رفیق روزهای خوش نیست، بلکه در روزهای بد نیز در کنار همسایگانش بوده است و کشورهای همسایه می‌توانند با همکاری یکدیگر مشکلات منطقه را حل کرده و نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: تاکنون آنگونه که باید و شاید ما در معرفی ظرفیت‌های استان موفق نبوده‌ایم.

او گفت: آذربایجان غربی با داشتن اقلیم آب و هوایی مناسب و برخورداری از ظرفیت‌های تاریخی که از این حیث جزو سه استان برتر کشور بوده ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد.

صفری تصریح کرد: آذربایجان غربی ۱۷۴۹ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی دارد که از آن جمله می‌توان به تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کلیسای زور زور ماکو، مراسم بادراک و پارک ملی دریاچه ارومیه هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در آذربایجان ۴۸ چشمه آب گرم وجود داشته که باید سرمایه‌گذاری لازم در این چشمه‌ها انجام شود تا امکانات رفاهی و اقامتی در این مکان‌ها ایجاد شود.

او اظهار کرد: ارتباط بین آژانس‌های ترکیه و ایران باید دوطرفه باشد و همانگونه که سالانه مسافران ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند متقابلا آژانس‌های ترکیه گردشگران این کشور را به ایران بیاورند.

صفری اضافه کرد: این استان در حوزه گردشگری ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد و استاندار آذربایجان غربی نیز با کمال میل از سرمایه‌گذاری در استان حمایت کرده و تلاش می‌شود سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این استان ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری سلامت به دلیل برخورداری از پزشکان متخصص، زیرساخت‌های سلامت و هزینه‌های پایین دارد و نیز گردشگری ورزشی در آذربایجان غربی به دلیل داشتن مناطق طبیعی بکر با اکسیژن خالص وجود داشته و نیز چون از سال گذشته مرز تمرچین پیرانشهر برای عبور زائران اربعین حسینی بازگشایی شد، این نیز یکی از ظرفیت‌های استان برای توسعه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود.

صفری گفت: ما برای برگزاری تور آشناسازی برای مدیران آژانس‌های ترکیه و راهنمایان گردشگری اعلام آمادگی کرده و نیز از دعوت فعالان گردشگری برای سفر به ترکیه نیز استقبال می‌کنیم.

فهیم‌چتین، سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز در این جلسه گفت: برای توسعه گردشگری در بین ایران و ترکیه تمام تلاش خود را به‌کار گرفته و تدابیر لازم برای حل مشکلات نیز اندیشیده می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020122378753

برچسب‌ها