گردشگری هرمزگان در سال 1401/ از ایجاد 23 زیرساخت گردشگری تا صدور 18 پروانه بهره‌برداری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: در سال گذشته 23 زیرساخت گردشگری در استان هرمزگان ایجادشده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی درباره عملکرد یک سال گذشته حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری گفت: طی یک‌ سال گذشته، 23 زیرساخت گردشگری با اعتباری بالغ‌بر 174 میلیارد ریال در سطح استان ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، میناب، رودان، بستک، بندر خمیر، سیریک، بندرلنگه و قشم اجرا شده، افزود: این پروژه‌ها شامل احداث کمپینگ، آلاچیق، سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن، برق‌رسانی، آب‌رسانی، احداث شبکه برق فشار متوسط هوایی و راه دسترسی است.

او تصریح کرد: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، در سال گذشته 103 موافقت اصولی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 29 هزار و 311 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی یک‌هزار و 958 نفر صادر شده است.

محسنی افزود: موافقت اصولی‌های صادر شده شامل 43 مجتمع گردشگری، 28 سفره‌خانه سنتی، 12 اقامتگاه بوم‌گردی، سه هتل، 2 اقامتگاه سنتی، هفت مرکز گردشگری ساحلی و دریایی، یک مورد تفریحی، سرگرمی گردشگری، پنج مجتمع خدماتی رفاهی و بین‌راهی، یک مورد مهمان‌پذیر و یک مورد مجتمع آب‌درمانی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: همچنین شش مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

او در خصوص پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات تبصره 18، 19 طرح به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید که از این تعداد پنج طرح به مبلغ 290 میلیارد ریال پرداخت‌ شده است.

محسنی در خصوص صدور مجوزهای گردشگری گفت: در سال گذشته 18 پروانه بهره‌برداری شامل هشت سفره‌خانه سنتی، چهار خانه مسافر، یک هتل چهار ستاره،  یک واحد گردشگری کشاورزی، سه مجتمع گردشگری و یک مهمان‌پذیر با اشتغال 254 نفر صادرشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: در راستای استانداردسازی و ارائه خدمات بهتر در تأسیسات گردشگری، 26 گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری برای تأسیسات گردشگری استان صادر شده است.

او با بیان اینکه با همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان، موسسه مشق آفرینش و گلبرگ شیرین، هشت دوره آموزش گردشگری در سطح استان برگزار شده که 860 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، افزود: دوره‌های برگزارشده شامل طبیعت‌گردی، راهنمای فرهنگی، بلد محلی، مدیر فنی بند ب، آشپزی و دوره‌های توانمندسازی فعالان گردشگری بوده است.

محسنی در خصوص بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری گفت: در اواخر سال گذشته اپلیکیشن اطلاع‌رسانی گردشگری وارمی برای دسترسی بهتر گردشگران ورودی به اطلاعات استان، طراحی و راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تصریح کرد: همچنین بیش از 200 هزار اقلام تبلیغاتی شامل، نقشه استان و شهرستان، کتابچه راهنمای گردشگری استان، کتابچه میراث ناملموس استان، بروشورهای اماکن تاریخی و گردشگری، بنرهای اطلاع‌رسانی و...  چاپ و منتشر شده است.

او بیان کرد: شرکت در 12 نمایشگاه ملی، استانی و منطقه‌ای از دیگر اقدامات این اداره‌کل در حوزه بازاریابی و تبلیغات است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020126395205

برچسب‌ها