آگاهی از مکانیزم زلزله و توصیف بزرگای زمین‌لرزه بررسی شد

کارگاه آموزشی «زمین‌لرزه؛ آگاهی از مکانیزم زلزله و توصیف بزرگای زمین‌لرزه» به همت گروه پژوهشی میراث‌ طبیعی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پویا صادقی عضو هیأت علمی پژوهشگاه گفت: در این کارگاه آموزشی محورهای عوامل ایجاد زمین‌لرزه، توصیف بزرگای زمین‌لرزه، موقعیت جغرافیایی کانون زمین‌لرزه، ریسک و خطرات زمین‌لرزه، زمان رخدادهای مجدد و کاهش خطرات و آماده‌سازی هنگام رخداد زمین‌لرزه را به بحث نهاد.

او هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی با سازوکار زمین‌لرزه بصورت بنیادی و با زبان ساده خواند و افزود: پس از ایجاد زمینه مناسب از شناخت زمین‌لرزه، خطرات لرزه‌ای و اهمیت آموزش آماده‌سازی، در نشست‌های دیگر به راهکارها و چالش‌های مهم در هنگام مواجهه با زمین‌لرزه پرداخته می‌شود.

صادقی، با اشاره به اینکه عوامل ایجاد زمین‌لرزه، نیروهای تکتونیکی هستند که توسط گسل‌ها منتقل می‌شوند، به توصیف انواع گسل‌ها پرداخت.

 او در ادامه بزرگای زمین‌لرزه از منظر امواج انتشار یافته و شدت خرابی‌ها را در دو مقوله جدا مورد بحث قرار داد و از داده‌های بدست آمده، نحوه یافتن موقعیت کانون زمین‌لرزه را توصیف کرد.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه، با بحث در خصوص خطرات لرزه‌ای متوجه جوامع و میراث‌انسانی به بیان مواردی در خصوص اهمیت آموزش و آماده‌سازی در خصوص این موضوع پرداخت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020127330464

برچسب‌ها