صدور حکم توقیف و ضبط یک فلزیاب در اسفراین خراسان شمالی

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم توقیف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در اسفراین به نفع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو گفت: حکم توقیف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در اسفراین به نفع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی صادر شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: این پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان اسفراین مورد رسیدگی قرار گرفت.

قویدل چوکانلو تصریح کرد: فلزیاب مکشوفه نیز پس از طی مراحل قانونی، تحویل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین شد.

او بیان کرد: ساخت، خریدوفروش، نگهداری و استفاده از هرگونه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری‌های غیرمجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، یک تا سه سال حبس دارد و نگهداری این‌گونه دستگاه‌ها بدون مجوز میراث‌فرهنگی تخلف محسوب شده و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012886319

برچسب‌ها