نشست تخصصی در زمینه بررسی آثار میراثی بافت تاریخی بوشهر برگزار شد

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: نشست تخصصی در زمینه آثار میراثی بافت تاریخی شهر بوشهر به مناسبت ۲۹ فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، فرزانه اسپرغم گفت: این نشست تخصصی هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی به همت پایگاه میراث‌فرهنگی بافت بوشهر و با همکاری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه خلیج فارس در مدرسه تاریخی سعادت برگزار شد.

 مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: موضوعات تخصصی پیرامون آثار ثبت شده در لیست آثار ملی و هم‌چنین تاریخ تحولات بافت تاریخی شهر بوشهر توسط چند تن از اساتید این حوزه و اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور علاقه‌مندان و دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: ۱۸ آوریل از طرف موسسه ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی) روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده است و این موسسه مشاور تخصصی یونسکو در زمینه سایت‌های میراث جهانی بوده و سعی می‌شود هر سال با پاسداشت آثار و محوطه‌های تاریخی در این روز خاص، توجه همگان به ارزش و جایگاه آثار تاریخی معطوف شود.

اسپرغم در پایان بیان کرد: بافت تاریخی شهر بوشهر با تاریخ غنی و پربار خود به‌عنوان یک محدوده منحصر به فرد به لحاظ فرهنگی و تاریخی، محسوب می‌شود و جا دارد در قالب جلسات و نشست‌های تخصصی در راستای فرهنگ‌سازی و معرفی و شناخت آن گام‌های بزرگتری برداشته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020129817519

برچسب‌ها