لزوم تشکیل شورای راهبردی پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی در بوشهر

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تشکیل شورای راهبردی پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی در بوشهر ضرورت دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، رضا سامه روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ضمن بازدید از پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی، بندر سیراف، کاخ‌های هخامنشی و بافت تاریخی بوشهر گفت: تشکیل شورای راهبردی پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی در این استان ضرورت دارد و باید با تدوین برنامه مدون و با محوریت این برنامه‌ها کارها انجام شود.

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: نقش جوامع محلی در حفاظت از محوطه تاریخی بندر باستانی سیراف بسیار با اهمیت است، چرا که این محوطه یک بندر شناخته شده و مهم تاریخی در رده ملی و بین‌المللی است.

او ادامه داد: همه مسئولین باید نسبت به حفاظت و انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی در این زمینه مشارکت داشته باشند و برای حفاظت از این عرصه تاریخی نیاز به بسیج همگانی دستگاه‌های متولی است.

سامه تاکید کرد: تصویب طرح جامع بافت تاریخی شهر بوشهر لازم و ضروری بوده که به زودی این طرح به همراه ضوابط اختصاصی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان روند سامان‌دهی کاخ‌های هخامنشی دشتستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این عملیات حفاظتی مفید بوده و باید بر اساس برنامه اعتبار سنجی بشوند تا چنین زمین حفاظتی ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020129817845

برچسب‌ها