صنایع بزرگ می‌توانند اعتبارات مورد نیاز مرمت آثار تاریخی را تامین کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در نشست مشترک با احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: صنایع بزرگ استان می‌توانند اعتبارات مورد نیاز برای مرمت بناهای مهم استان را تامین کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در این نشست با بیان این مطلب افزود: اعتبارات برای بازسازی اماکن تاریخی بسیار ناچیز و اندک است و صنایع بزرگ استان در راستای مسئولیت‌های خود می‌توانند اعتبارات مورد نیاز برای مرمت بناهای مهم استان را تامین کنند.

او ادامه داد: شهرستان بستک بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در استان را داراست و برای حفظ و احیا دوباره این آثار کمک خیرین و دیگر ارگان‌ها را می‌طلبد.

محسنی ادامه داد: غرفه هرمزگان در جشنواره گردشگری سال گذشته در تهران از غرفه‌های برتر  کشور بود که شهرستان بستک هم از فعال‌ترین غرفه‌ها در این نمایشگاه بوده است. 

 احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در این نشست با تشکر از عملکرد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای برنامه‌های ملی و استانی این اداره کل حمایت کرد.

 او همچنین در این نشست قول پیگیری برای ایغای نقش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان در حوزه مرمت آثار تاریخی را داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان در ادامه این دیدار  از پروژه‌های درحال مرمت و آثار تاریخی و مناطق گردشگری شهرستان بستک بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131395727

برچسب‌ها