مزایده عمومی احیا و بهره‌برداری از بنای تاریخی گراندهتل قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از انتشار فراخوان دور جدید مزایده عمومی واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی گراندهتل توسط صندوق توسعه و احیای کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌‎عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی روز پنجشنبه 31 فروردین 1402 با اعلام این خبر گفت: در تازه‌ترین دور مزایدات صندوق توسعه و احیای کشور بنای تاریخی گراندهتل با هدف تکمیل پروژه مرمت، احیاء و بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: بنای تاریخی گراندهتل از آثار ارزشمند مربوط به دوره قاجار در قزوین است که عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت آن با مشارکت صندوق توسعه و احیاء کشور و واگذاری پروژه به یک شرکت سرمایه‌گذاری به‌عنوان مجری طرح از اوایل آبان‌ماه سال ۹۸ آغاز شد.

او اظهارکرد: در این پروژه اقدامات اولیه مرمتی و استحکام‌بخشی بنا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد انجام شد که با اقاله قرارداد توسط سرمایه‌گذار، ادامه پروژه متوقف شد.

خزائلی اضافه کرد: این بنای تاریخی در تازه‌ترین دور از مزایده صندوق با موضوع «سرمایه‌گذاری در مرمت، احیاء نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی» برای واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به مزایده گذاشته شده که امیدواریم با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی زمینه نگهداری بهینه، مرمت و احیای آن‌ فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین ادامه داد: «باهدف شفافیت وعدالت‌محور بودن فرآیند تشریفات تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیاء از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت ( ستاد) به آدرس www.setadiran.ir برگزار می‌شود و آموزش‌های لازم برای علاقمندان شرکت در مزایدات و مناقصات بناهای تاریخی و فرهنگی در این سامانه یا مرکز تماس 0211456 اطلاع‌رسانی شده است.

او خاطرنشان کرد: آخرین مهلت برای دریافت سند مزایده در سامانه ستاد الکترونیک دولت تاریخ 12/2/1402 اعلام شده و بعد از این مهلت متقاضی نمی‌تواند اسناد و مدارک خود را برای مزایده ارسال نماید.

خزائلی یادآور شد: بنا‌های تاریخی سعدالسلطنه، گرمابه تنکابنی و خانه‌های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی از پروژه‌های مرمتی صندوق توسعه و احیا در قزوین به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020131492261

برچسب‌ها