نجات جان یک گردشگر توسط امدادگران هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه

مدیر کل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان یک گردشگر که از ارتفاعات منطقه آبریز زیرنا در شهرستان کهگیلویه سقوط کرده بود توسط امدادگران جمعیت هلال خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، کاظم فلاح دوست امروز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲اطهلر کرد: امدادگران شهرستان کهگیلویه، به همراه خانواده در حال تفریح و کوهپیمایی بودند که متوجه سقوط یک گردشگر ۱۷ ساله از فاصله ۳۰ متری به پایین ارتفاعات رودخانه می‌شوند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با وجود آب خروشان رودخانه و سقوط از ارتفاع احتمال مرگ آن جوان وجود داشت، بیان کرد: امدادگران که در نوبت کاری نبودند، با شنیدن این خبر، بلافاصله و بنا به وظیفه ذاتی و انسانی عملیات نجات را آغاز کردند.

فلاحی‌دوست ادامه داد: امدادگران، در عملیات نفس‌گیر بعد از طی مسیر با شیب‌های تند و با عبور از رودخانه خروشان، در کمترین زمان ممکن، خود را به مصدوم رساندند. 

او افزود: مصدوم  از ناحیه سر، صورت و گردن دچار آسیب شدید، خونریزی و شکستگی شده بود که این مسئله، انتقال وی از بین صخره‌های بلند و رودخانه خروشان را بسیار دشوار  کرده بود.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان گفت: با اقدام به موقع  امدادگران هلال احمر و دریافت خدمات درمانی اولیه مناسب از جمله ثابت نگه داشتن اندام شکسته شده، جلوگیری از خونریزی شدید و پانسمان، مصدوم به محل امن منتقل شد و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

فلاحی‌دوست، با قدردانی از زحمات این امدادگران وظیفه‌شناس، بیان کرد:  در فصل بهار و تابستان گردشگران به کوهنوردی، صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی، بیشتر راغب می شوند.

او تاکید کرد: امیدواریم گردشگران،  با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات کامل صعود، از خطرات احتمالی جلوگیری کنند وحتی الامکان از  صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی در مناطقی که شناخت کامل از آن ندارند، به صورت انفرادی، خودداری کنند. 

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر در هنگام بروز حوادث، به صورت رایگان و شبانه‌روزی، آماده پاسخگویی مردم است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020203400240

برچسب‌ها