رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم‌آباد الزامی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از الزامی بودن رعایت ضوابط میراث فرهنگی در ساخت و سازهای شهر خرم آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: در ساخت و سازهایی که در سطح بافت تاریخی و قدیمی شهر خرم‌آباد انجام می شود باید ضوابط میراث فرهنگی رعایت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان در نشست با اعضای سازمان نظام‌مهندس خرم‌آباد اظهار داشت: برای حفاظت از بافت تاریخی شهر باید نوع نگاه و نگرش مدیریت استان و مردم نسبت به ارزش این بافت تغییر کند.

او با بیان اینکه بافت قدیمی و تاریخی شهر هویت آن را نمایان می کند و همه در حفاظت از آن مسئول هستیم افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان در این راستا دارد ثبت جهانی دره خرم‌آباد است که خوشبختانه در این زمینه روند خوبی سپری شده است.

حسن‌پور بیان کرد: با حمایت‌های استاندار لرستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و همچنین مساعدت مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال حاضر ثبت جهانی دره خرم‌آباد از اولویت 27 به اولویت نخست کشور تبدیل شده و بزودی خبرهای خوبی در این خصوص منتشر می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان تصریح کرد: برای حفاظت از بافت تاریخی شهر خرم‌آباد آماده هر گونه همکاری با سازمان نظام‌مهندسی، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی هستیم .

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020207309444

برچسب‌ها