گردشگری رویداد، عامل تحرک‌بخشی اقتصاد است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: گردشگری رویداد می‌تواند موجب تحرک‌بخشی در حوزه اقتصاد شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن‌نژاد در آیین شانزدهمین جشنواره گل و گلاب میمند که در کانون فرهنگی شهر میمند با حضور مسئولان و مقامات کشوری، استانی و محلی برگزار شد، بیان کرد: دبیرخانه رویدادهای گردشگری با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه‌های اجرایی در راستای مشارکت در برگزاری رویدادی‌هایی که در حوزه اقتصاد مؤثر است، راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: این رویدادها شامل رویدادهایی خواهد بود که می‌تواند در حوزه اقتصادی نیازمندی‌های یک منطقه را مرتفع کند.

محسن‌نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از رویدادها در حوزه کشاورزی است، گفت: رویدادهای گردشگری می‌تواند همزمان در چند نقطه برگزار شود.

او ادامه داد: با توجه به‌ ظرفیت‌های استان جشنواره‌های مختلفی همچون گل میمنددر لایزنگان داراب، رویداد گل نرگس کازرون و گل نرگس خفر، انجیر استهبان ودوسیران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس  با اشاره به لزوم احیا صنعت شیشه‌گری در میمند گفت: آماده مشارکت با سرمایه‌گذار برای احیا صنعت شیشه‌گری میمند هستیم.

محسن‌نژاد بیان کرد: جشنواره‌ها نباید صرفاً در خود شهرستان برگزار شود بلکه برگزاری جشنواره‌ها در بازارهای هدف می‌تواند در معرفی رویداد بسیار مؤثر باشد.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: شهر میمند از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که خودمی تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود.

او اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین موضوع برای معرفی جشنواره گل و گلاب و سایر ظرفیت‌های شهر میمند قلمداد کرد و افزود: وجود زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گردشگر بسیار مهم است که در حوزه زیرساخت‌ها و هم در راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی وهم در صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی می‌توانیم کمک کنیم.

۸ اردیبهشت به‌عنوان روز میمند از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020209143202

برچسب‌ها