سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس در بوشهر برگزار شد

مدیر پایگاه زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران از برگزاری سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس در بوشهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، نصرالله ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس با حضور اساتید این حوزه و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و تمدن در بوشهر برگزار شد.

مدیر پایگاه زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران افزود: شروع کاوش‌های باستان‌شناسی در کرانه‌ها و پس کرانه‌های خلیج‌فارس با حضور اساتید این حوزه، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن خلیج‌فارس برگزار و با ارائه گزارش مفصل به طور بصری توسط سخنرانان مراسم، تاریخ این پهنه ارزشمند آبی تشریح شد. 

او ادامه داد: کاوش‌هایی را در ۵ نقطه عامری دیلم، بردک سیاه دشتستان، شغاب و تل‌پی‌تل بوشهر و سیراف خواهیم داشت و بی تردید فصل جدیدی از قدمت و فرهنگ را برای استان تاریخی و کهن بوشهر رقم خواهد زد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی کمک می‌کند که علاقه‌مندان به تاریخ، بیشتر با این حوزه آشنا شوند و هم‌چنین در زمینه دانش‌های علمی تبادل فکر و اندیشه شده و بی شک این رویدادها از سال گذشته با برگزاری همایش فرهنگ و تمدن خلیج‌فارس به روایت باستان‌شناسی شروع شده و ادامه خواهد داشت.

مدیر پایگاه زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران بیان کرد: در این رویداد عبدالمجید ارفعی ایلام شناس، عباس مقدم عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، عبدالکریم مشایخی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر،محمداسماعیل اسماعیلی‌جلودار رئیس انجمن باستان‌شناسی ایران، مصطفی ده‌پهلوان رئیس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و نوروز رجبی دانشجوی دکترای دانشگاه تهران به داشته‌های علمی خود در خصوص خلیج‌فارس پرداخته و سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020209817412

برچسب‌ها