رویداد «اردبیل 2023» فرصت همکاری بین ایران و کشورهای عضو اکو را فراهم کرد/ سطح بالای شرکت‌کنندگان در رویداد

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: رویداد «اردبیل 2023» یک رویداد مهم و ارزشمند است که فرصت همکاری‌های بیشتر ایران و کشورهای عضو اکو را در حوزه گردشگری فراهم کرد.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به رویداد «اردبیل 2023» که هفته گذشته با حضور مهندس ضرغامی برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد، یک رویداد دارای اهمیت و فرصت بسیار خوبی است تا همکاری‌های بین ایران و کشورهای عضو اکو افزایش یابد چرا که اعضای اکو کشورهای کوچکی نیستند.

رئیس جامعه هتلداران ایران افزود: با برگزاری این رویداد فرصت خوبی در اختیار کشور ما قرار خواهد گرفت. در مراسم افتتاحیه نیز برنامه‌ها خوب بود، برنامه‌های متنوع و جذاب برگزار شد و کیفیت شرکت‌کنندگان نیز بسیار خوب بود.

او اضافه کرد: این یک رویداد بسیار مهم است و اگر برنامه نداشته باشیم اثرگذاری این رویداد از بین خواهد رفت. بهره‌برداری از این رویداد بخشی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باز می‌گردد و بخشی نیز به بخش خصوصی که باید هر دو برنامه داشته باشیم تا از این رویداد به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 او با اشاره به کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد، اظهار کرد: به‌عنوان مثال چین یکی از کشورهای هدف گردشگری است و گردشگران چینی برای سفر به ایران علاقه‌مند هستند. یکی از نیازهای گردشگران چینی رستوران چینی است. این در حالی است که برای سایر کشورها نیز این موضوع اهمیت دارد از این رو باید در تامین زیرساخت‌هایی مثل رستوران با ذائقه کشورهای هدف گردشگری برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم.

 حمزه‌زاده یادآور شد: خوشبختانه ما در جامعه هتلداران ایران علاقه‌مند هستیم و آمادگی برنامه‌ریزی در این باره را داریم. ضمن این که همکاری‌های دیگر مثل نمایشگاه‌های مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز اهمیت دارد و در این باره ما آمادگی کامل برای همکاری داریم.

رئیس جامعه هتلداران ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیازهای توسعه گردشگری، تامین زیرساخت‌هایی مثل هتل و اقامتگاه است که در این باره با توجه به برگزاری رویداد اردبیل 2023، در کنار بخش دولتی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بخش خصوص مانند جامعه هتلداران ایران نیز آماده همکاری برای توسعه و رونق روز افزون گردشگری در کشور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020210622308

برچسب‌ها