اصفهان در همه زمینه‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته است

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در سفر به اصفهان و در بازدید از بناهای تاریخی این شهر پیشرفت اصفهان در همه زمینه‌ها را بسیار چشم‌گیر عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان و هیئت همراه ضمن بازدید از بناهای تاریخی شهر اصفهان با استاندار و مدیران استان دیدار کرد.

نورالدین جان اسماعیل اف در حاشیه این دیدار گفت: تا به امروز تصور دیگری درباره اصفهان داشتم ولی در بازدیدم از این شهر زیبای تاریخی متوجه شدم که علاوه بر صنعت گردشگری، این شهر بزرگ تاریخی در زمینه‌های دیگری همچون علمی، صنعتی و فناوری نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

او ادامه داد: علاوه بر توسعه صنعت گردشگری، زمینه فعالیت اقتصادی فعالان اصفهانی در کشور ازبکستان محیا است و چالش حمل‌ونقل نیز برای این فعالان اقتصادی دو کشور قابل‌حل است.

رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان افزود: ریاست جمهوری ایران نیز تأکید داشتند در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی ارتباط خوبی میان دو کشور وجود دارد اما از حوزه اقتصادی غفلت کرده‌ایم و همین نقطه‌نظر را نیز ریاست جمهوری ازبکستان دارد.

نورالدین جان اسماعیل اف تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، وزارتخانه‌های ازبکستان در حال آماده‌سازی مقدمات سفر رئیس‌جمهور این کشور در ماه آینده به ایران هستند، لذا ویژگی‌های برجسته اصفهان را به مسئولان ازبکستان منعکس خواهم کرد.

او تأکید کرد: خوشبختانه امروز ملاقات بسیار سودمندی با استاندار و مدیران ارشد اصفهان داشتم و امیدوارم هرچه زودتر و در کوتاه‌ترین زمان مشکلات باقی‌مانده بر سر تبادلات تجاری و دیگر زمینه‌ها میان دو کشور و به‌ویژه اصفهان برطرف شود، لذا در همه زمینه‌ها آماده همکاری همه‌جانبه با استان اصفهان هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021923727

برچسب‌ها