بررسی مشکلات سامان‌دهی بازار کهنه قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از بازدید میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان از بازار کهنه به منظور حل مشکلات سامان‌دهی این بنای تاریخی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به بازدید میدانی نماینده دادستانی، پلیس راهور، نماینده استانداری، شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط از بازار کهنه قم گفت: مشکل روشنایی و سامان‌دهی کابل‌های برق و انشعاب اشتراک گازهای واحدهای صنفی مجاز از جمله مشکلات و درخواست‌های مطرح شده از سوی بازاریان و کسبه در این بازدید بود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: هچنین در این بازدید میدانی به منظور حفظ و حراست از این بنای تاریخی، تعیین تکلیف وضعیت تردد وسایل نقلیه و حذف ترافیک از بازار کهنه در دستور کار قرار گرفت. 

او با بیان اینکه قدمت بازار کهنه قم به دوران صفویه و قاجاریه بازمی‌گردد، ادامه داد: این بازار سنتی کارگاه‌های صنایع‌دستی ازجمله رنگرزی سنتی، چاقوسازی، خراطی، نجاری و منبت‌کاری را در دل خود جای داده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه بازار کهنه قم بخشی از هویت تاریخی و شناسنامه شهر است، گفت: مرمت و احیای این بازار تاریخی از مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به قم بود که از اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ به انجام رسید. 

بازار کهنه استان در اواخر سال ۷۶ به ثبت ملی میراث فرهنگی رسیده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219684386

برچسب‌ها