گسترش همکاری زنجان در ۳ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، گفت: طی توافق مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان و آذربایجان شرقی، معرفی دوجانبه ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شکل خواهد گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۱۸ اردیبهشت ماه با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی و همکارانش دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ابن دیدار گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و تفریحی و صنایع‌دستی در استان آذربایجان شرقی و استان زنجان به علت آب و هوای مناسب، بازده و ظرفیت بالایی دارد.

صفوی به ضرورت عزم مسئولان دو استان در اجرای این برنامه تاکید کرد و افزود: راه اندازی تورهای ترکیبی بین استان‌های غربی، تهیه تقویم مشترک رویدادها، ارائه تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی منطقه و برگزاری نمایشگاه و جشنواره با استانهای همجوار از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در جهت اجرای طرح توسعه گردشگری در منطقه غرب کشور به ویژه در تبریز و زنجان است.

او در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه فصول فرهنگی مشترک زیادی میان زنجان و آذربایجان شرقی وجود دارد؛ همکاری در حوزه ایلخان شناسی با توجه به آثار تاریخی این دوران در هر دو استان، برگزاری تورآشناسازی فعالان حوزه گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی با یکدیگر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری هر دو استان در دستور کار قرار گرفت.

صفوی بیان کرد: تبریز و زنجان هر دو در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان شهر جهانی در شورای بین‌المللی صنایع‌دستی به ثبت رسیدند، زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله و تبریز به عنوان شهر جهانی فرش که این امر می‌تواند به معرفی، راه اندازی نمایشگاه و آموزش این دو رشته در دو استان کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی در ادامه جلسه تاکید کرد: تبریز یکی از مراکز مهم صنعتی ایران است و در حوزه‌های مختلف مانند مرمت، فرش، صنایع‌دستی و هنرهای مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

احمد حمزه‌زاده افزود: برای توسعه روابط گردشگری نیاز است که ظرفیت‌های گردشگری هر دو استان در بیلبوردها در فضاهای مجازی و همکاری در برگزاری رویدادها معرفی شوندامیدواریم با همکاری این دو استان تحولات مثبتی در توسعه سه حوزه مابین زنجان و تبریز به وجود آید.

 او گفت: در حوزه باید به آثار باستانی و طبیعی با نگاه اقتصادی و با رویکرد جذب گردشگر نگاه کنیم و به این اماکن صرفاً نگاه تاریخی نداشته باشیم لذا باید به این اماکن پیوست فرهنگی الحاق شود تا هم بتوانیم گردشگران را جذب کنیم وسپس به بخش توسعه این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220931420

برچسب‌ها