رونمایی از نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از نسخه خطی و نفیس شاهنامه که مربوط به قرن چهارم هجری شمسی است، در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در موزه آرامگاه بوعلی سینا رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده گفت: در این آیین رونمایی پس از اجرای هنرمندانه سید مهرداد کاووسی، که از اساتید به نام شاهنامه‌خوانی کشور است، شاهنامه‌خوانی توسط گروه دانش‌آموزی ایراندخت اجرا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در حاشیه این  آیین برنامه‌های بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها تشریح شد.

معصوم‌علیزاده اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده 67 برنامه از 28 اردیبهشت‌ماه تا 3 خردادماه 1402 در شهرستان‌های استان همدان اجرا می‌شود.

او گفت:‌ با توجه به تقارن این هفته با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آیین بزرگداشت فردوسی با اجرای نمایش شاهنامه‌خوانی آغازگر برنامه‌ها خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان افزود: هدف از برگزاری هفته میراث‌فرهنگی در سطح ملی و منطقه‌ای افزایش دانش و سواد میراثی در سطح جامعه بوده تا با استفاده از خرد جمعی قابلیت‌های میراثی را معرفی و افکار عمومی را نیز با همکاری اصحاب رسانه با خودمان همراه کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020225889327

برچسب‌ها