لزوم توجه ویژه به صنعت گردشگری استان یزد/ به علاقه مردم در زمینهٔ حفظ مواریث پاسخ صحیح داده شود

مدیرکل واحد حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان یزد در کنار ظرفیت میراث‌فرهنگی که دارد، باید نسبت به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند مردم را با این صنعت پاک و هویت ایرانی‌اسلامی خود آشنا کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جمشید جعفر پور روز چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه در سفر به استان یزد در نشست با مدیرکل، معاونان و مسئولان شهرستان‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینهٔ گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: استان یزد در کنار ظرفیت میراث‌فرهنگی که دارد باید نسبت به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند مردم را با این صنعت پاک و هویت ایرانی‌اسلامی خود آشنا کند.

مدیرکل واحد حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استان یزد از حیث صنعت گردشگری و صنایع‌دستی بسیار غنی است و باید تلاش کنیم در چارچوب‌های قانونی مشکلات موجود در مسیر این صنعت را به‌درستی حل کنیم تا چرخ اقتصادی استان نیز در این صنعت بهتر از گذشته به حرکت درآید.

جعفرپور بابیان اینکه مردم علاقه به حفاظت از مواریث تاریخی خود دارند، گفت: مردم به دنبال حفظ و حراست از ابنیه تاریخی هستند و در این زمینه سرمایه‌گذاری نیز خواهند کرد، بنابراین نیاز است که پاسخی درست به این علاقه مردم استان و سرمایه‌گذاران داد.

 احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مباحث املاک حقوقی در حوزه شهرستان‌های استان یزد اظهار کرد: این اداره‌کل اولین اداره‌کل در سطح کشور است که املاک آن تا تیرماه سال جاری تک‌برگی خواهد شد.

 او تصریح کرد: بازگرداندن حصار تاریخی شهر یکی از اقدامات مهم این اداره کل است که در رأی نهایی اعاده به وضع سابق نیز اعلام شد. آخوندی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در استان تصریح کرد: در زمینهٔ گردشگری مصادیقی وجود دارد و برخی پروانه‌ها تحت سامانه جانا ثبت‌ شده‌اند اما در مصادیق گردشگری بیان‌ نشده‌اند، بنابراین نیاز است در راستای حل این مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.

مسئولان شهرستانی نیز در ادامه این نشست به بیان برخی از مشکلات موجود در مسیر املاک تاریخی این اداره کل پرداختند.

 تخلفات گروهی و هیئت‌امنایی، تخلفات موجود در برخی از شهرداری‌ها در راستای املاک تاریخی استان، الزام به تغییر کاربری، نظارت در حوزه صنایع‌دستی و وجود بازوی اجرایی در این زمینه، افزوده شدن قوانین در حوزه گردشگری مانند قوانین موجود در زمینهٔ جرم‌انگاری و ... ازجمله مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227104694

برچسب‌ها