5 قنات شهرستان سیرجان واجد ثبت در فهرست آثار ملی است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سیرجان با اشاره به شناسایی 18 قنات در این شهرستان گفت: از این تعداد 5 قنات واجد ارزش برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمد کارامد 28 اردیبهشت‌ماه 1402 به نشستی با حضور فرماندار و مسئولان جهاد کشاورزی، محیط زیست و اداره آب شهرستان سیرجان اشاره و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان برای قنوات واجد ارزش پرونده تشکیل شده و در مراحل بعدی برای آنها حریم تعیین شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سیرجان افزود: خوشبختانه 5 قنات واجد ارزش این شهرستان به لحاظ قدمت، نوع معماری، عمق، طول و مشخصاتی منحصر به فرد و بی نظیر هستند.

او ادامه داد: کرمان جزو استان‌هایی است که 3 قنات آن در فهرست آثار جهانی ثبت شده و بدون شک دیگر قنات‌های آن نیز دارای این شرایط هستند.

کارامد خاطرنشان کرد: امیدواریم با ثبت قنات‌های سیرجان به تعداد آثار ثبتی این شهرستان افزوده شود تا بتوانیم گردشگران بیشتری به سوی این شهرستان جذب کنیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020228459434

برچسب‌ها