دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند نقش اصلی را در توسعه گردشگری اردبیل ایفا کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند نقش اصلی را در توسعه گردشگری استان داشته باشند و ما برای ارتقای جایگاه دفاتر تلاش می‌کنیم.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 7 خردادماه 1402 در جلسه با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، گفت: با توجه به جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی در صنعت گردشگری، این دفاتر می‌توانند نقش اصلی را در توسعه گردشگری استان ایفا کنند و ما در سطح استانی و ملی تلاش می‌کنیم شرایط را برای عملکرد بهتر دفاتر فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برگزاری تورهای طبیعت‌گردی با مجوز یکی از زمینه‌هایی است که دفاتر باید در این راستا فعال باشند و با تعریف بسته‌های طبیعت‌گردی و قرار ندادن مجوز خود در اختیار دیگران به سامان‌دهی تورهای طبیعت‌گردی کمک کنند.

او تاکید کرد: تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ظرفیت خوبی برای همگرایی دفاتر و فعالیت در راستای توسعه صنعت گردشگری است که امیدوارم با همکاری همه اعضا شاهد اقدامات تاثیرگذار این تشکل باشیم.

محمدی ادیب با اشاره به لزوم دریافت پروانه فعالیت برای همه دفاتر خدمات مسافرتی، ادامه داد: تورهای خارجی ورودی به کشور به استان‌های خاصی محدود شده‌اند و این در حالی است که دفاتر با تعریف بسته‌ها، ایجاد سایت‌های تخصصی چند زبانه، شرکت در نمایشگاه‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌توانند برگزار کننده تورهای خارجی به مقصد اردبیل باشند.

در انتهای این جلسه پروانه فعالیت تشکل حرفه‌ای دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل به رئیس هیات مدیره این تشکل اعطا شد و از عوامل همکار در برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ قدردانی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020307292974

برچسب‌ها