اجرای ۵۰ برنامه مختلف در گیلان/ برندسازی در حوزه صنایع‌دستی در اولویت است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اجرای ۵۰ برنامه مختلف در استان خبر داد و گفت: برندسازی در حوزه صنایع‌دستی در اولویت است.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی ضمن گرامیداشت هفته صنایع‌دستی، اظهار کرد: گیلان در حوزه صنایع‌دستی قابلیت ‌ها و توانمندی‌های خوب و ارزشمندی دارد که باید به آن در راستای اقتصادی سازی و اشتغال آفرینی، توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع‌دستی در گیلان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به تفکیک در هفته صنایع‌دستی که از ۱۷ خرداد شروع می‌شود و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، اجرا می‌شود.

او به تشریح برنامه‌های صنایع‌دستی در استان پرداخت و بیان کرد: افتتاح اقامتگاه، کارگاه‌‌ها و فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، رونمایی از میدان و معابر نامگذاری شده با نام صنایع‌دستی، برگزاری مسابقه، جشنواره‌ها، ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برتر، برگزاری تور آموزشی و کارگاه‌گردی، تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع‌دستی است.

جهانی از راه‌‌ اندازی موزه نساجی سنتی در روستای قاسم آباد خبر داد و اضافه کرد: قاسم آباد گیلان در حوزه لباس‌های سنتی شهرت جهانی دارد.

او ادامه داد: برپایی مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی با حضور هنرمندان و فرهیختگان صنایع‌دستی و تجلیل از پیشکسوتان و برترین ‌های این حرفه از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری ۳۰۰ جشنواره در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این جشنواره‌ها بیش از ۵ هزار غرفه برای هنرمندان صنایع‌دستی در راستای عرضه تولیدات اختصاص داده شد.

جهانی با تاکید بر اینکه برندسازی در حوزه صنایع‌دستی در اولویت است، گفت: ایجاد بازارچه دائمی ویژه صنایع‌دستی در گیلان در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به تقویت بازار هدف محصولات صنایع دستی گیلان، افزود: کیفی‌سازی، بسته‌بندی و برندسازی در راستای جذب بازار هدف تولیدات صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402031770948

برچسب‌ها