خانه انصاری و مدرسه هدایت به میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی واگذار می‌شود

استاندار آذربایجان غربی دستور واگذاری خانه تاریخی انصاری و مدرسه هدایت ارومیه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را صادر کرد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در بازدید از خانه انصاری و مدرسه هدایت ارومیه با دستور به فرماندار و مدیرکل آموزش وپرورش استان اظهار کرد: از آنجایی که خانه انصاری در مالکیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار دارد با هدف مرمت و استفاده فرهنگی، این بنای تاریخی کبه ثبت ملی نیز رسیده است باید در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار بگیرد و در عوض اداره‌کل راه و شهرسازی زمین دیگری به اداره‌کل آموزش و پرورش واگذار کند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: همچنین حق استفاده از مدرسه هدایت ارومیه دیگر بنای ثبت ملی که در مالکیت اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوده در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌منظور ایجاد اموزشگاه  وموزه صنایع‌دستی گذاشته شود.

او همچنین در حاشیه بازدید از روستای گردشگری گلمرز ارومیه ضمن تشکر از آسفالت مسیر تالاب گلمرز، با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی به فرماندار ارومیه دستور داد تا زمین‌های اطراف تالاب را بررسی و پس از کارسازی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ایجاد یک طرح گردشگری و اقتصادی  واگذار و در این راستا از ظرفیت مردم روستا استفاده شود‌.

دستور روکش آسفالت مسیر روستای احمدآباد به پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب به اداره کل راهداری، برآورد هزینه و مرمت مسجد مناره ارومیه، لزوم ایجاد موزه صنایع‌دستی به میراث‌فرهنگی و ... نیز از دیگر دستورات استاندار آذربایجان غربی در بازدید از بناهای تاریخی و گردشگری ارومیه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز گفت: در ادامه بازدیدهای استاندار آذربایجان غربی از بناها و جاذبه‌های گردشگری استان، امروز فرصتی فراهم شد تا او بازدیدی از تعدادی از بناهای تاریخی از جمله مدرسه هدایت، خانه انصاری، مسجد مناره و روستای گردشگری گلمرز ارومیه داشته باشد.

مرتضی صفری افزود: در این بازدیدها موضوعات و مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف به سمع و نظر استاندار رسید که یکی از این موضوعات واگذاری بناهای تاریخی به این اداره‌کل بود که خوشبختانه تصمیم‌های خوبی در ارتباط به مدرسه هدایت و خانه انصاری ارومیه اتخاذ شد.

او تصریح کرد: همچنین در این بازدید گزارشی از ایجاد خوشه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های صنایع‌چوبی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی و نساجی سنتی ارائه شد.

صفری در پایان همچنین از نگاه مثبت استاندار، فرماندار ارومیه و مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آموزش و پرورش استان که نسبت به موضوعات و میراث‌فرهنگی دارند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020319378718

برچسب‌ها