مبنای تخصیص اعتبارات باید ظرفیت‌های شهرستان خوسف باشد

امام‌جمعه خوسف گفت: مبنای تخصیص اعتبارات در بخش‌های مختلف ازجمله میراث‌فرهنگی و گردشگری باید ظرفیت‌های شهرستان باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت السلام ابراهیم اسماعیلی روز شنبه 20 خردادماه 1402 در دیدار با کارکنان میراث‌فرهنگی شهرستان خوسف گفت: وسعت، پراکندگی و ظرفیت‌های توسعه از جمله مواردی است که در تقسیم اعتبارت نادیده گرفته می‌شود و ملاک تنها بر مبنای جمعیت محاسبه می‌شود که باید بازنگری شود.

امام‌جمعه خوسف با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران میراث فرهنگی، بر همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها برای توسعه شهرستان بخصوص معرفی و بازسازی منظر فرهنگی و تاریخی شهر خوسف تأکید کرد.

حجت السلام اسماعیلی خواستار اجرای طرح نورپردازی مسجد جامع و سامان‌دهی و زیباسازی دریاچه طبیعی گواب شد و افزود: باید علاوه بر تسریع در اجرای  طرح بازآفرینی شهری در بافت تاریخی نسبت به اجرای طرح بهسازی دریاچه گواب نیز برای بهره‌مندی بیشتر گردشگران اقدام شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی میراث‌فرهنگی را جزئی از هویت تاریخی کشور عنوان کرد و افزود:  انتقال صحیح تاریخ از گذشتگان به نسل آینده نمونه‌ای از جهاد تبیین است.

علی صالحی مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف هم با اشاره به اقدامات چند سال اخیر در حوزه‌های سه‌گانه این اداره گفت: اجرای عملیات تبدیل شبکه برق فشار ضعیف هوایی به زمینی و جداره سازی در محله میان ده، اجرای جداره سازی خیابان مطهری، مرمت مزار گل، مرمت حمام تاریخی خور ازجمله اقداماتی ست که از سال گذشته آغاز شده است.

صالحی افزود: شهرستان خوسف با 107 اثر تاریخی ثبتی به لحاظ تعداد آثار  در رتبه دوم استانی قرار دارد اما در بخش اعتبارات در جایگاه یازدهم است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032013789

برچسب‌ها