رونمایی از ثبت نخستین محله هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشور در بافت تاریخی‌فرهنگی شیراز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی از آیین رونمایی از ثبت محله بالاکفت در بافت تاریخی‌فرهنگی شیراز به‌عنوان اولین محله هنرهای سنتی و صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد امروز 20 خردادماه 1402 اظهار کرد: در راستای معرفی هرچه بیشتر شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی و با توجه به وجود ظرفیت‌های منحصربه‌فرد صنایع‌دستی در این شهر و رونق کسب‌وکار صنایع‌دستی در 80 رشته فعال و تعداد 20هزار نفر هنرمند شاغل در این حوزه محله بالاکفت شیراز در بافت تاریخی، فرهنگی این عنوان را به خود اختصاص داد و شهر شیراز اولین شهری خواهد بود که به‌صورت آزمایشی دارای محله هنر و صنایع‌دستی می‌شود.

او افزود: مالکان 50 خانه آمادگی خود را برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی اعلام کرده‌اند که پس از طی فرآیندهای لازم در آن‌ها فعالیت کارگاهی صنایع‌دستی شکل می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تصریح کرد: توسعه و ترویج صنایع‌دستی و حل معضلات بافت تاریخی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در بافت تاریخی با فعال کردن کارگاه‌ها و خانه‌های صنایع‌دستی در این محله راهکارهایی است که در این طرح دنبال می‌شود.

او در پایان از همکاری و حمایت‌های شورای اسلامی شهر شیراز، شورای عالی توسعه گردشگری استان از این طرح قدردانی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320143560

برچسب‌ها