حضور هنرمندان خراسان جنوبی در بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی از حضور هنرمندان استان در بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی گفت: بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان در بازه زمانی 20 لغایت 26 خردادماه در محل کاخ‌موزه چهل‌ستون اصفهان در حال برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی باهدف بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‌دستی، آشنایی عموم جامعه با صنایع‌دستی ایرانی، افزایش خلاقیت و نوآوری در تولیدات و آشنایی هنرمندان با آخرین دستاوردهای طراحی و تولید در صنایع‌دستی، برگزار می‌شود.

فولادی ادامه داد: هنرمندان استان خراسان جنوبی نیز با پوشش سه غرفه (دو غرفه فروش و یک غرفه تولید زنده) با حضور صنعتگران شهرستان خوسف در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شهرستان قاین در رشته گلیم‌بافی و سفره آردی و هنرمندان روستای جهانی توبافی خراشاد در این رویداد تخصصی به نمایش آثار می‌پردازند.

او گفت: مراسم نکوداشت روز جهانی صنایع‌دستی شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ با حضور دکتر ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سعدالقدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی، جمع کثیری از هنرمندان، مدیران میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی وزارتخانه و استان‌ها در محل هتل عباسی اصفهان برگزار و بیست و دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی اصفهان در محل کاخ‌موزه چهل‌ستون افتتاح شد.

فولادی بیان کرد: در این نمايشگاه ۱۰۶ غرفه از ۳۱ استان کشور تا ۲۶ خردادماه میزبان علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032113690

برچسب‌ها