اهدای یک دستگاه کولر به خانه صنایع‌دستی مغدان بستک

مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان به مناسبت هفته صنایع‌دستی از مرکز آموزش، اشتغال و تولید صنایع‌دستی مغدان بستک بازدید و از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات این مرکز و هنرمندان صنایع‌دستی روستا پرداخت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، محمد محسنی بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در این بازدید به راهنمایی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی روستای مغدان برای دریافت تسهیلات پرداخت و گفت: صنعتگران می‌توانند به صورت انفرادی و پشتیبان از تسهیلات صنایع.دستی بهره‌مند شوند و فعالیت خود را توسعه دهند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع‌دستی روستا با ایحاد شرکت تعاونی می‌توانند فعالیت خود را توسعه دهند، افزود: اگر صنعتگران یک شرکت تعاونی در روستا ایجاد کنند می‌توانیم زمین در اختیار آنان قرار دهیم و حمایت مالی بیشتری از آنان بکنیم.

محسنی با توجه به شرایط گرما و عدم وجود وسایل سرمایشی در این مرکز قول مساعدت داد و گفت: یک دستگاه کولر تا شنبه در اختیار این مرکز آموزش قرار خواهد گرفت. 

مرکز آموزش، اشتغال و تولید صنایع‌دستی مروا مغدان در مجاورت شهر بستک نقش مهمی در آموزش و به‌آموزی صنایع‌دستی روستاییان دارد که رشته‌های گلیم‌بافی، گلابتون‌دوزی، حصیربافی، خوس‌دوزی، پولک‌دوزی و ... در این مرکز آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323395177

برچسب‌ها