هنرمندان صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنرهاس سنتی استان حمایت می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مهراب محمدی روز پنجشنبه 25 خردادماه 1402 در نشست با تعدادی از بازنشستگان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تأکید کرد: سال گذشته ۴۲۹ میلیارد ریال انواع تسهیلات برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان پرداخت شد که از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۲۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بخش تبصره ۱۸ بوده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته براساس آمار سامانه رصد زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۹۹ نفر و براساس محوزهای صادر و تمدید شده زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۹۴ نفر در استان فراهم شده است.

محمدی تصریح کرد: در سال گذشته 1614 دوره آموزشی میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای فعالان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، بیمه روستاییان و عشایر برای ۹۶ هنرمند برقرار و ۹۲ هنرمند دیگر برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شدند.

او یادآور شد: در سال گذشته دو فقره پروانه تولید کارگاهی، 2727 فقره پروانه تولید انفرادی، ۳۶ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و ۸۴۸ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این مدت ۳۱ فقره پروانه تولید کارگاهی، 1006 فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۱ فقره اعلامیه تأسیس کارگاه و هفت کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تمدید شده است.

او گفت: هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری سال گذشته در ۱۰ نمایشگاه ملی و ۵۲ نمایشگاه استانی حضور فعال داشته‌اند.

محمدی تأکید کرد: در این مدت ۱۵ بازارچه موقت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار و راستی‌آزمایی بیمه ۴۱ هنرمند انجام شد.

او افزود: در سال گذشته 1030 کیلوگرم انواع محصولات نمدی به ارزش ۱۲ هزار و ۳۶۰ دلار از چهارمحال و بختیاری به کشورهای خارجی صادر شده است.

محمدی تصریح کرد: پیگیری برای ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری جزو اولویت‌های سال‌جاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325748257

برچسب‌ها