نمایشگاه مشترک ایران و هند با محوریت فرهنگ و هنر در کاخ گلستان برگزار می‌شود

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و هند برای تبادل اشتراکات فرهنگی، ادبی و هنری بین دو کشور در کاخ گلستان خبر داد.

به گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با اشاره به رویداد هم آفرینی هند و ایران در فرهنگستان هنر عنوان کرد: سفیر هند در تهران به بهانه رونمایی، نقد و بررسی نسخه چاپی نفیس مرقع هند و ایران که در کاخ گلستان نگهداری و به نمایش درآمده است از کاخ گلستان بازدید کرد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به بازدید سفیر هند از آثار فاخر محفوظ در گنجینه و کتابخانه کاخ گلستان گفت: در این بازدید سفیر هند از مرقع هند و ایران که شامل تصاویر بزم و خوشنویسی با خط و اثر هنرمندان هندی است دیدن کرد. همچنین مرقع گلشن و یک نسخه نفیس حافظ به خط نستعلیق هندی نیز مورد توجه و بازدید سفیر هند قرار گرفت.

امامی تصریح کرد: در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آثار فاخر فرهنگی و تاریخی دیگری از فرهنگ و هنر هند از جمله عاج، خنجر، آثار چوبی و زیورآلات دست‌ساز آرایه از دوره قاجار نگهداری می‌شود.

او با اشاره به مشترکات متعدد فرهنگی، ادبی و هنری کشورهای ایران و هند تصریح کرد: امیدواریم همانند سال‌های گذشته و به مانند سال 1396، نمایشگاه مشترک آثار فرهنگی و هنری ایران و هند در کاخ گلستان برگزار شود.

امامی با بیان اینکه به دلیل سفرهای متعدد هنرمندان ایرانی به هند و همچنین سفر هنرمندان هندی به ایران در ادوار مختلف، اشتراکات بسیاری بین دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: براین اساس با برگزاری نمایشگاه مشترک، هرچه بیشتر اشتراکات بین دو کشور برای پژوهشگران و جهانیان تبادل خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327640617

برچسب‌ها