چهارمحال و بختیاری 91 رشته صنایع‌دستی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون 91 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان فعال است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان شامگاه جمعه 26 خردادماه 1402 در جمع تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأکید کرد: هم‌اکنون از مجموع ۲۵۶ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فعال در کشور بیش از یک سوم در این استان فعال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان ۱۲هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که از این تعداد ۵۵۰۰ نفر در مناطق شهری، روستایی و عشایری فعالیت می‌کنند.

جیلان تصریح کرد: رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تولیدی در چهارمحال و بختیاری دارای فناوری‌های خاص است و بهره‌گیری از دانش‌های نوین به ارتقای کمی و کیفی تولید در این بخش کمک می‌کند.

او یادآور شد: هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون با مشکلاتی مانند تهیه مواد اولیه باکیفیت و ارزان‌قیمت، تزریق منابع مالی و تسهیلاتی، بازار فروش و گران بودن محصولات تولیدی اولیه مواجه هستند که پیگیری‌ها برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327748125

برچسب‌ها