تقدیر از هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در رویداد ملی سه‌گام

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از 2 هنرمند صنایع‌دستی استان سمنان در رویداد ملی سه‌گام تقدیر شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی پور گفت: در این رویداد ملی، 2 هنرمند صنایع‌دستی استان سمنان، در رشته سوزن‌دوزی از شهرستان مهدی‌شهر انتخاب شدند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: خانم سیده فاطمه خادمیان هنرمند برتر کارآفرین کشوری و دارنده مهر اصالت یونسکو و مهر اصالت ملی به‌عنوان برگزیده کشوری و خانم خیرالنساء صمدیان به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

سلطانی پور گفت: رویداد ملی سه‌گام که با عنوان پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات سنتی و صنایع‌دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی نام‌گذاری شده بود؛ با برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیده طراحان لباس ایرانی با استفاده از هنرهای رودوزی برای صاحبان بخش‌های اقتصادی باهدف ترغیب آن‌ها به استفاده از صنایع‌دستی، پایان یافت.

او افزود: این رویداد باهدف پیوند هنرمندان طراح لباس با هنرمندان نساجی سنتی، رودوزی سنتی و چاپ سنتی در جهت تجاری‌سازی و به‌روزرسانی این هنرها با استفاده از ظرفیت‌های ملی-بومی برگزارشده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برگزاری نشست های تخصصی بین کارشناسان و متخصصان این حوزه و هنرمندان باهم از برنامه‌های جنبی این رویداد بود.

سلطانی پور افزود: در این مراسم به ۱۲ نفر برگزیده، در چهار گروه منسوجات سنتی، رودوزی‌های سنتی، چاپ سنتی و طراحان لباس جوایز نفیسی از طرف معاونت صنایع‌دستی اهداء شد.

او گفت: در این رویداد از ۲۵ نفر هنرمند که به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب‌شده بودند تقدیر شد.

مراسم اختتامیه رویداد ملی سه‌گام پنجشنبه ۲۵ خردادماه سال1402 در مجموعه سعدآباد تهران با حضور مسئولان کشوری، استانی و هنرمندان صنایع‌دستی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327863446

برچسب‌ها