رئیس جمهوری برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه وارد صحن مجلس شد

رئیس جمهوری دقایقی قبل برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به هیات‌رئیسه مجلس، وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به‌منظور تقدیم لایحه هفتم توسعه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با استقبال عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس، در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، آیت‌الله رئیسی را در صحن مجلس همراهی می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی ابتدا در سخنانی به ارائه مهمترین محورها و رویکرد کلان لایحه برنامه هفتم توسعه می‌پردازد و ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم در تدوین این برنامه را برای نمایندگان تشریح می‌کند.

لایحه برنامه هفتم توسعه که سند بالادستی کشور محسوب شده و چشم انداز و مسیر حرکت سه قوه را در پنج سال آینده ترسیم می کند، در ۷ بخش و ٢٢ فصل و در چارچوب اسناد بالادستی و ٢٦ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.

به گفته معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، در تدوین این لایحه ضمن آسیب‌شناسی و تجربیات حاصل از میزان اجرای ۶ برنامه گذشته، مسأله‌محوری مورد توجه قرار گرفته است تا مشکلات زیرساختی در بخش های مختلف با اجرایی شدن آن، رفع شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020328622326

برچسب‌ها